fbpx

איך לבנות מסלול נינג’ה ביתי

התוכנית נינג’ה ישראל הכניסה לחיי ילדים ובני נוער רבים את הרצון להתאמן וללמוד את רזי התחום ברצינות. מראה הספורטאים הרציניים שמגיעים לתוכנית, מאתגרים את עצמם על המסך ומגיעים לתהילה בשל כך – מעודד רבים לבנות לעצמם מסלול נינג’ה מקצועי. ישנם מסלולי נינג’ה בהם ניתן להתאמן בתשלום, אך אם רוצים להתאמן באופן קבוע – עלות הכניסה הופכת להוצאה כלכלית גדולה למדי ולכן יותר ויותר אנשים בוחרים ליצור מסלול מקצועי בחצר ביתם.

כיום, מסלולי נינג’ה הם ענף ספורט בפני עצמו. התחום התפתח כל כך עד כי ניתן למצוא מאות סוגים וחומרים שונים שמהם ניתן להרכיב כמעט כל מתקן ביתי, שיאפשר אימונים מותאמים לגיל וליכולת בכל שלב. ילדים, בני נוער ומבוגרים המעוניינים להתפתח יכולים לבנות מסלול נינג’ה ביתי מקצועי, להתאמן עליו בכל זמן נתון, לשפר את היכולות שלהם ולשמור על כושר שיא. מסלול נינג’ה ביתי מומלץ במיוחד בבתים בהם ישנם ילדים – אפילו אם הם לא מכירים עדין את הקונספט – שכן המסלול ידרבן ויעודד אותם להתאמן באופן עקבי תוך שיפור מתמיד של יכולותיהם.

בניית מסלול נינג’ה ביתי

בעקבות התוכנית ילדים ובני נוער רבים מבקשים להרכיב מסלולים שיאפשרו להם להתאמן באופן קבוע בבית וזאת תוך שימוש באלמנטים השונים שאותם רואים במסלולים בתוכנית. לכל מי שיש חצר בבית וילדים שמעוניינים להתאמן בנינג’ה – מומלץ להרכיב מסלול, הדבר יהפוך במהרה למרכז חייו של הילד וגם לאטרקציה לילדים שבאים להתארח.

יצירת מסלול נינג’ה ביתי עם מכשולים היא אפשרית ואף קלה מאוד להרכבה – אם מבצעים את העבודה בצורה נכונה ותוך שמירה על כמה כללי בסיס. נזדקק לחומרים איכותיים, ידיים טובות ומתקני נינג’ה אותם ניתן לרכוש בנפרד ולבצע הרכבה של מסלול מותאם אישית.

  • ניתן להגדיל את דרגות הקושי, להוסיף למתקנים אפשרויות שונות ולשדרגו במהלך הזמן.
  • ניתן בעת הצורך לבצע התאמה על פי גובה, על פי גיל ומשקל ועל פי דרגות קושי.
  • כשמדובר על מתקן נינג’ה אז ניתן להרכיב אלמנטים ומכשולים שונים בקשיים משתנים לאורך השנים, להגביה אותו בעת הצורך ולהוסיף מתקנים מותאמים לסוגי אימון שונים.
  • ישנם שני מסלולי נינג’ה מומלצים ונפוצים: מסלול נינג’ה המורכב מרצועה חזקה עליה מורכבים מכשולים ואלמנטים שונים ואותו ניתן לתלות בכל מקום וישנו מסלול נינג’ה ביתי מודולרי הבנוי מקונסטרוקציית עץ הכוללת גם קיר טיפוס.

רשימת כלי עבודה

הרכבת כל האלמנטים לכדי מסלול נינג’ה מקצועי ומגניב בחצר היא לא תורה מסיני, אין כל צורך בידע מקצועי מקדים אך חשוב מאוד להקפיד על התקנה בטיחותית, חזקה ועל פי ההוראות שהגיעו יחד עם המתקן.

בחירת המתקן צריכה להיעשות תוך חישובי תקציב ומקום בגינה, כאשר יש להביא בחשבון שככל שהמתקן יכלול יותר אלמנטים, כך הוא יסייע יותר בשיפור יכולותיו של הילד.

כדי לבנות מסלול נינג’ה יש צורך בכמה כלי עבודה:

  1. מברגה
  2. מקדחה
  3. ברגים
  4. דיבלים
  5. כלי לערבוב בטון
  6. משקפי מגן
  7. מברשת צבע

כדאי לציין שזוהי רשימה מייצגת שרלוונטית לחלק גדול מהמקרים, אולם לא בכל הרכבת מסלול נינג’ה ביתי נשתמש תמיד בכלים אלו. אם מדובר למשל על מסלול מכשולים על חבל חזק – יש צורך רק במקומות בהם מקבעים את החבל ואז אין צורך בכלי לערבול הבטון. אם מחברים את המסלול לעץ או לפרגולה אין צורך בדיבלים וכן הלאה.

יש להקפיד על הוראות ההתקנה והעבודה וכמובן על הוראות הבטיחות בזמן העבודה. גם תוספות למסלול ניתן לבנות לבד – או לרכוש ולהרכיב. אך אם אין ברצונך לבצע את המשימה הזו בכוחות עצמך, או שאין לך פנאי לכך, ההמלצה הטובה ביותר במקרה זה היא לשכור את שירותי אנשי המקצוע המבצעים את ההרכבה בעצמם.

חומרים נפוצים בשימוש

החומרים שבהם נעשה שימוש בעת בניית מסלול נינג’ה ביתי יכולים להשתנות בהתאם למסלול הנינג’ה אותו בונים. בין היתר, מסלול נינג’ה יכול לכלול סולם חבלים, טבעות טרפז, כדורי אחיזה, טבעות אחיזה, חבל טיפוס, קיר טיפוס, מוטות תליה, נדנדות, מגלשות ועוד.

למשל, מסלול נינג’ה שכולל מכשולים שונים כמו קיר טיפוס יצריך שימוש בעץ ובאבני אחיזה, בעוד שבניית מסלול נינג’ה ביתי פשוט הכולל חבל תליה לא יצריך כמעט חומרים למעט מכשולים שונים שאותם ניתן לרכוש ולהרכיב על חבל התליה.

אם קונים מסלול נינג’ה המכיל כמה וכמה מכשולים וכולל קיר טיפוס ויש צורך לקבע חלק מהמסלול לרצפה, יש צורך בעץ, חבלים, בטון ועמודים אליהם מקבעים את המסלול.

אם אין לך ניסיון בכך, כאן מומלץ מאוד לתת לאנשי המקצוע לבצע את העבודה כדי להבטיח את בטיחות המסלול ואת חוזקו. אנשי המקצוע בתחום מבצעים את ההרכבות באופן יום יומי, באופן מהיר, בשימוש בכלי עבודה איכותיים ותוך הקפדה יתרה ודגש על חוזק המסלול ובטיחותו.

עלות ההרכבה

הרכבת מסלול נינג’ה ביתי תעלה במרבית המקרים בין 450 ל-650 שקלים – כאשר איש המקצוע מבצע את ההרכבה בבית הלקוח. חשוב להדגיש: זהו מחיר ההרכבה לבד, ללא התשלום עבור חומרי הגלם או האלמנטים השונים למסלול. קריטריונים שישפיעו על עלות הרכבת המסלול יהיו בחירת חומרי הגלם ואיכותם, גודל המסלול, בחירת אלמנטים שונים לשילוב במסלול והכנה עצמאית של מכשולים ואלמנטים מסוימים לעומת שימוש באלמנטים קנויים ומוכנים.

מומלץ לעשות שימוש בחומרי גלם איכותיים כדי שאלו יחזיקו מעמד בחצר ובגינה לאורך זמן – וגם בחשיפה יום יומית לפגעי מזג האוויר. לא מומלץ לחסוך באיכות חומרי הגלם, זאת כדי לספק לילדים מסלול יציב, בטיחותי, שיחזיק מעמד זמן רב ויהווה מקור לאימונים, הנאה וספורט.

בונים מסלול נינג’ה בטוח – ונהנים בטווח הארוך

לסיכום, בניית מסלול נינג’ה בבית דורשת ידיים טובות, היכרות עם חומרי הגלם והרכבה בטיחותית כדי לאפשר שימוש בטווח הארוך. אם הילד מתחבר ואוהב את תחום הנינג’ה, הדרך הטובה ביותר לספק לו אימון איכותי היא בניית מסלול בחצר והגדלתו לאורך הזמן, באופן שידבר בדיוק לתחומים שאותם הוא מבקש לפתח – ואשר יהפכו את האימון שלו למתקדם יותר ויותר ככל שהזמן יעבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגירת נגישות
צרו קשר