fbpx

כללי בטיחות לרכיבה על קורקינטים ואופניים

קורקינט לנסיעה בטוחה

רכיבה בטוחה על קורקינט ואופניים תעשה את ההבדל בין פציעה חמורה לשמירה על הילד ושלמות גופו. שמירה על הכללים תאפשר לילד למצות את הקורקינט והאופניים בלי לוותר על בטיחות וזוהי הדרך הנכונה ביותר לנסוע. כל כביש, פארק ומדרכה מלאים בהולכי רגל, במפגעים, במכוניות ובגורמים רבים אשר יכולים להוביל לנפילה ולפציעת הילד. רכיבה על כלים כה פופולריים אלה בצורה בטוחה היא לא רק המלצה – אלא היא הנתיב שישמור על ילדיכם מפני תאונות מיותרות, כאלו שעשויות להסתיים בכי רע.
ילדים צעירים אינם מודעים לסכנות וכאן אתם – האחראיים עליהם – נכנסים לתמונה. אז ריכזנו עבורכם את המידע שיסייע לכם להסביר לילדים את חשיבות השמירה על הכללים ומהי רכיבה בטוחה.

13 הכללים שישמרו על הילדים כשהם רוכבים על קורקינט ועל אופניים

שמירה על הכללים הבאים יכולה להציל את ילדכם מפני פגיעות גופניות חמורות כקלות, ומומלץ לשנן אותן יחד עם הילדים, כך שתוכלו ליישר קו בכל הנוגע לאופן השימוש באופניים ובקורקינט.

קסדה וציוד מגן

חבישת קסדה היא כלל הבטיחות הראשון במעלה לכל מי שעולה על אופניים, אופני איזון ועל קורקינט, בלי יוצא מן הכלל. ממחקרים עולה שנפילה עם קסדה וללא קסדה תתבטא באופן שונה לגמרי מבחינת חומרת הפציעות ואין לזלזל בכך בשום אופן. יש לבחור קסדה תקנית, מתאימה למידת הראש ובעלת מערכת סגירה המאפשרת את יציבות הקסדה על הראש לאורך כל זמן הנסיעה. כמו כן, יש למגן את הברכיים והמרפקים באמצעות מגנים מתאימים כדי לצמצם את נזקי הנפילות. יש לוודא כי המגנים מתאימים במידתם לגיל הילד.

לא בכביש

אף רכיבה שמתבצעת על הכביש היא אינה בטוחה, לא משנה מאיזו זווית מסתכלים על זה. רכיבה בטוחה מתרחשת על מדרכות ובפארקים שנועדו לכך, תוך הפגנת זהירות, וכן בשבילי אופניים ייעודיים. הכביש הוא סכנה גדולה לילדים ולאנשים בכל גיל, כיוון שנהגי מכוניות וכלי תחבורה אחרים אינם מצליחים לראות את הרוכבים על אופניים וקורקינטים כראוי או בזמן, ומכאן הדרך לתאונה מסוכנת היא קצרה.

הימנעו ממהירות גבוהה

בקורקינט ובאופניים לא מומלץ לנסוע במהירות גבוהה, כיוון שככל שגוברת מהירות הנסיעה – מהירות התגובה שלנו ויכולת הבלימה של הקורקינט או האופניים אינן מספיקות לשם תפעול הכלים הללו באופן בטוח. ממש כמו בנסיעה עם רכב, רק שהילדים חשופים יותר. על הרוכבים הצעירים להבין כי רכיבה בטוחה ובמהירות סבירה תאפשר להם להתמודד טוב יותר עם כל בעיה בה יתקלו – רכב, אנשים אחרים על הדרך, בור, זכוכיות ואבנים, כלב שפורץ לנתיב התנועה באופן פתאומי ועוד.

הימנעו ממשטחים תלולים

משטחים תלולים עלולים לגרום לפציעות קשות ולכן למען בטיחות הילדים יש להציב דגש על כך שאין לרכב על גבי משטחים אלו. גם אם הילד ממש מתלהב מנסיעה בירידה חדה או באזור תלול במיוחד, יש למנוע זאת תוך הסבר על הסכנות הטמונות בכך.

לא לרכב כאשר אין ראות מתאימה

רכיבה על אופניים ועל קורקינט מומלצת רק כאשר הראות טובה. באופן זה, גם הילדים יוכלו לראות את הדרך ואת הסכנות בו באופן ברור. כאשר יש גשם, ערפל וחושך, יכולות להתרחש פציעות רבות וקשות ברכיבה, מכשולי הדרך אינם נראים והילדים אינם נראים למשתמשים האחרים בדרך.

להימנע ממשטחים רטובים

כלל בטיחות נוסף שחשוב להכיר הוא הימנעות מרכיבה על גבי משטחים רטובים. משטח יכול להיות רטוב כתוצאה מגשם, מהצפה או מממטרות – ובכל מקרה הוא מסוכן למשמשים בדרך ובמיוחד לרוכבי קורקינט ואופניים אשר עלולים להחליק ממנו בקלות.

להכיר את המשקל המקסימלי המותר

שמירה על הכללים בכל הנוגע למשקל שאותו הקורקינט או האופניים יכולים להכיל גם ישמרו עליהם לטווח הרחוק אך בראש ובראשונה הם יהוו רכיבה בטוחה יותר. לכל כלי יש את המשקל המקסימלי שמעליו הכלי הופך אסור לשימוש – ויש לבחון זאת בעת הקנייה ולשמור על הכלל לאורך כל תקופת השימוש בקורקינט או באופניים.

בדיקה של מערכת הבלמים

ממש כמו ברכב ממונע, כלל בטיחות ברזל המהווה רכיב בלתי נפרד של רכיבה בטוחה הוא בדיקה של מערכת הבלמים. בלמי היד והרגל באופניים ובלמי הקורקינט חייבים להיות תקינים בכל עת כדי לאפשר שליטה מלאה בשמירה על מהירות הנסיעה ועל עצירה פתאומית במקרה הצורך.

בדיקה של הגלגלים

כלל בטיחות חשוב נוסף הוא בדיקה של הגלגלים. יש לוודא כי הגלגלים מנופחים היטב, שאין בהם תקר וכי הם לא בלויים. יש לוודא כי מערכת הבלמים מתקשרת היטב עם הגלגלים וכי הם מכוונים נכון לכידון. שמירה על הכללים הבסיסיים הללו יסייעו בשמירה על נסיעה בטוחה ויציבה המאפשרת גם מהירות תגובה נכונה במקרה הצורך.

בדיקת פנסים ומחזירי אור

פנסים ומחזירי האור תקינים הם כלי בטיחות חשובים ביותר בעת רכיבה על קורקינט ועל אופניים. הם אלו שיוודאו שהילדים נראים מרחוק בעת נסיעה בשעות חשוכות ויאפשרו להם ליהנות מרכיבה בטוחה יותר. לא מדובר רק על רכבים אלא על כל משתמשי הדרך – הולכי הרגל, ילדים אחרים בגינה או בפארק וכו’. יש לוודא כי הפנסים ומחזירי האור מחוזקים היטב, פונים החוצה מהכלי ומבצעים את החזרת האור כראוי.

בדיקה של הפעמון

הפעמון, עד כמה שהוא קטן, הוא אמצעי בטיחות חשוב בכל קורקינט או אופניים. בעזרת הפעמון הילדים יכולים בקלות להכריז למשתמשים האחרים בדרך שהם מתקרבים. מלבד העובדה שזה כיף להם לצלצל בפעמון, הוא מסייע להם להימנע מהתנגשויות שונות עם רוכבים אחרים ועם אנשים. יש לוודא כי הפעמון פועל כראוי ויש ללמד את הילד להשתמש בו תוך הסבר על רכיבה בטוחה ואזכור המקרים שבהם מומלץ להפעיל את הפעמון (בדרך כלל, כשהולך רגל או רוכב אחר חוצים את נתיב הנסיעה שלהם).

לא להרכיב אנשים על קורקינט

שמירה על הכללים הבסיסיים תסייע גם לשמור על רכיבה בטוחה ואחד הכללים החשובים הוא לא להרכיב אנשים נוספים על גבי הקורקינט. הקורקינט מיועד לנוסע אחד. מבחינה בטיחותית, הרכבת ילד או אדם נוסף היא טעות – היא אסורה על פי התקנות ויכולה לגרום לחוסר יציבות, לנפילות ולפציעות חמורות.

בדיקת גוף כלי הרכיבה

רכיבה בטוחה חייבת לכלול גם שמירה על גוף הקורקינט או האופניים. יש לוודא כי הכידון מורכב כראוי ובהתאם לגלגלים, שאין חלודה או סימנים לחלקים רופפים ושתנועת האופניים או הקורקינט תקינה. שמירה על תקינות כלי הרכיבה ובדיקה תקופתית קבועה יסייעו לשמור על בטיחות הנסיעה. מומלץ אף לבצע בדיקה זו באופן קבוע לפני היציאה מהבית ובמקרה הצורך לבצע חיזוקים, שימון ותיקונים בהתאם לצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגירת נגישות
צרו קשר